Des de l’equip directiu de l’escola Mirades ens volem adreçar a tota la comunitat educativa, per comunicar el nostre desacord amb algunes de les afirmacions que es duen a terme sobre la nostra escola a l’article Del cambio de nombre al de profesorado y de pedagogía: así se transforma una escuela gueto | Cataluña | España | EL PAÍS

Considerem que no s’ajusta a la realitat d’aquesta i transmet un missatge que no reflecteix la conversa que va tenir lloc entre la periodista Ivanna Vallespín, la Maica Jiménez i el Jordi Soler.

De manera concreta demanem a “El País” que rectifiqui públicament els següents punts del redactat, que hem marcat en groc en l’article que enganxem al final del comunicat:

1. “el centro contaba entonces con buena imagen, pero se fue degradando y el centro quedó desprestigiado”,

En cap cas considerem que el nostre centre hagi estat un centre degradat ni desprestigiat, però si un centre que no reflecteix la realitat demogràfica del barri.

1. el proyecto educativo era muy flojo y era necesario mejorar resultados y fortalecer la relación con las familias”

En cap cas vàrem valorar el projecte anterior ja que cap de nosaltres com a equip directiu hi érem. Per tant, cal afirmar que el projecte educatiu anterior era un projecte adequat al currículum vigent de l’època i actualment anem transformant el model educatiu per adaptar-lo a les necessitats i característiques del nou currículum.

1. de familias de perfil socioeconómico más acomodado.

En cap cas vam parlar de famílies amb perfil socioeconòmic “acomodat”. Hauria de dir de perfil més divers i que reflecteix millor la realitat demogràfica del nostre barri.

1. es un centro segregado por la alta concentración de alumnos vulnerables socioeconómicamente, además de unos bajos resultados académicos y una baja demanda por parte de las familias. En resumen: una escuela gueto que nadie quiere.

En cap cas des de l’escola hem parlat de centre segregat, hem afirmat que el desig de l’escola és que sigui l’escola de barri, per tal que pugui acollir a tota la diversitat d’infants i joves del barri.

En relació als resultats acadèmics no hem estat mai una escola ni essent Taxonera ni Mirades amb resultats acadèmics insuficients, més aviat tot el contrari i aquest fet es manté en el temps. Estem molt orgullosos de la feina que fan els i les professionals que treballen a Mirades.

1. Sobre el titular “Del cambio de nombre al de profesorado y de pedagogía: así se transforma una escuela gueto”

NO SOM NI HEM ESTAT UNA ESCOLA GUETO.  Reiterem des de la comunitat educativa de Mirades la nostra indignació davant les afirmacions que la sra. Ivanna Vallespín realitza en aquest article.

Per tot això,

• Manifestem la nostra disconformitat amb el missatge que transmet l’article.

• Considerem que cal ser més curós amb les paraules que utilitzen els mitjans de comunicació i cal que les transcripcions que es fan de les entrevistes siguin fidels a aquestes.

• HEM DEMANAT RECTIFICACIÓ PÚBLICA dels punts anteriors, que considerem ofensius i que menystenen tota la comunitat educativa de l’Institut Escola Mirades. Per part del diari «El País» s’ha produït aquesta rectificació en els aspectes que parlen específicament de la nostra escola. Enllacem amb article rectificat

Equip directiu de l’Institut Escola Mirades

Divendres 15 de desembre de 2023